Sunday 20 November 2011

~3 hari yg banyak pikir~

Baru 3 hari tak hapdet blog rase mcm2 nk pung pang kat blog ni......tp bila jari dh atas keybord mcm kaku plak hotak aku yg bijak ni.....hikhikhik....khamis aritu gerak g pj ptg2....maka tersangkut la kami dalam kesesakan lalu lintas yg amat dasyat....ya ampon..mase tu jugak pikir lebih baik dudok kat hulu selangor aman damai wlupon hanye jem kat btg kali nak balik keje tu... aiskh...

esok pagi tu same jugak mase nk on d way g sepital tu....jem lg....aiskhhhhhh...patot la aku penah bace sambil memandu di dalam kesesakan yg  terok boleh mengakibatkan serangan sakit jntg...kerana perasaan ku ketika itu juga meluap2 menahan geram.....hahahhahaah..moral of the story jgn dudok kat key ell ye en. Firdaus..moh kita dudok kat hulu selangor... :p

sampai2 hspital aku g scan jantung bapak g amik darah kat menara timur..... mase scan jntg org tu ckp ngan aku jntg awk nampak normal takde masalah pon.....fuhhhh...lega gler mase tu.....mane tak haru biru hdop aku ble dktr suspek aku ade masalah jntg....hilang selera makan aku...dok nanes je..smpai ckp ngan en firdaus fikir la masak2 untk teroskan rncngan perkahwinan kite..sadis gler mase tu... nsb baik en firdaus tetap dgn kptsnnye...cinta keras namenya..hikhikhik pastu scan jntg citer2 dgn org tu org tu tetap kate jntg normal xde masalah...so tggu la ari jumaat ni jmpe dktr balik....

lepas kptsn darah bapak aku kuar....rase nk pitam je dgr dktr tu ckp bacaan creatin dlm darah makin tinggi..maka semakin hampir la ke thap perlu dialilis atau dlm bahasa melayunye cuci buah pinggang....maka admit la kembali bapak ku ke wad nefrologi merangkap umah kedua kami skang...dktr2 nurse2 dh mcm kawan2 blh siap bergurau senda....ari ahad plak result darah lg terok....so dr riak muka dktr tu dh nmpak mmg kne dialisis..pape pon nk ucap sgt2 terima kaseh pade pasukan dktr di nefrologi yg bertungkus lumus untk selamatkn jugak buah pinggang bpak aku semata2 nk elakkan dialisis....tp ape blh buat.... arini insyallah bpak ku akan mula menjalani dialisis sementara....harap2 dengan dialisis sementara ni dpt merangsang buah pinggang dia untk kembali berfungsi....

ntahla...bila tgk bpak aku terbaring kat katil...rase innocent sgt....dia sbnrnye tak faham pon dia sakit ape... dia tak faham pon ape sbnrnye SLE tu...dia tak fhm pon ape yg sedang berlaku dlm sistem bdan dia... event dia nk sebot perkataan SLE tu jd pelat2....Ya Allah nape berat sgt ujian mu ini...beri lah kami kekuatan untuk hadapi....lagi sebulan dua hari kakak aku akan berkahwin...harap mase tu semunya berjalan lancar dn harap mase tu bpak takde la dudok kat sepital......dktr.........bg la bpak sy balik................. :(

dh setat pikir rase mcm nk amik cuti separoh gaji uruskan bapak...tp apakan daya....duit pon sgt diperlukan...lagi2 perancangan untk bertunang tu dh hampir rase mcm dh kne setat servey brg... aiskh.... xpela....Allah mesti dh tentukan semuanya dan semuanya akan berlaku mengikut kehendakknye......

No comments:

Post a Comment